Du er her. Lejre Jagtforening > Aktiviteter

Rævejagt

Der er rævejagt i januar og ræveregulering i februar fra foreningens grave. Har du lyst til at deltage, kan du kontakte Preben på pl@plconsult.dk eller mobil 40151089. Husk at opgive dit mobil nummer. Endelige jagtdage vil blive meddelt, når vi har overblik over antal interesserede deltagere.

Generalforsamling 14.1.16 kl. 18.00

Lejre Jagtforening holder den årlige Generalforsamling i Felix, Bygaden 20, 4320 Lejre. Som traditionen byder, er der gule ærter m.m. som opstart.

Selve generalforsamlingen starter kl. ca. 19.15. Dagsorden ifølge vedtægterne.

Af hensyn til bestillingen af mad, bedes I venligst give formanden besked på e-mail: pl@plconsult.dk, eller tlf 40151089, hvis I ønsker at deltage i spisningen.

Foreningsaften 2.12.15

Lejre Jagtforening afholder foreningsaften kl. 19 onsdag den 2.12.15 i fløjen i Felix, Bygaden 20, 4320 Lejre, hvor vi byder på julegløgg m.m. Specielt vil formanden vise fotos og fortælle om en helt usædvanlig jagttur til Atlanta i Georgia i det sydlige USA.

Formålet var at jage whitetail hjorte. Hvilket våben valgte formanden - bue og pil, armbrøst eller sortkrudtsforlader? Og hvordan gik jagten m.m. Glæd jer til en underholdende og festlig beretning.

Tag også gerne nogle trofæer med, som I vil vise os andre. Der må gerne prales denne aften! Det behøver ikke kun være store trofæer - de specielle og dem med den gode historie er mindst ligeså velkomne.

Giv gerne formanden et praj, at I selvfølgelig kommer på mobil 40151089.

2_350x250.jpg

Indbydelse – Cykeltur  i Naturpark Amager søndag den 27.9 kl. 10.

Per_og_Preben_400x300.jpg

Formanden for Lejre Jagtforening Preben Lund og kassereren Per Bollerup-Jensen på en tidligere, begivenhedsrig udflugt. Turen til Naturpark Amager foregår dog udelukkende til lands.

Lejre Jagtforening indbyder til naturoplevelser i Naturpark Amager, der er et enestående naturområde på Vestamager. Området, der er på 3.500 ha, er ca. 7,5 km i længden og ca. 4,5 km på det bredeste sted.

Der er mulighed for at se mange ænder, gæs, småfugle og rovfugle.Vi tager cyklerne med, så vi kan komme rundt på området. Turen starter kl. 10. Mødestedet er Naturcenter Amager ved Friluftshuset, Granatvej 5 - 7, 2770 Kastrup.

Turen ledes af formanden for Lejre Jagtforening Preben Lund, der også er en ivrig feltornitolog. Tilmelding til Preben på e-mail pl@plconsult.dk. Alle er velkomne til en stor naturoplevelse. Turen er gratis.

Se artikler fra tidligere aktiviteter

Se LJ Nyt Nr.9 - 2015 Generalforsamling

Se LJ Nyt Nr.8 - 2015 Foreningsaften

Se LJ Nyt Nr.8 - 2015 Tur til Naturpark Amager

Se LJ Nyt Nr.7 - 2015 Lerdueskydning og Skydevognstræning

Se LJ Nyt Nr. 6 - 2015 Invitation til JKF skydning

Se LJ Nyt Nr.5-2015 Husk

Se LJ Nyt Nr.4-2015 God påske, aktiviteter og medlemsarrangementer

Se LJ Nyt Nr.3-2015 Simuleret klapjagt på Dellgren skydeskole

Se LJ Nyt Nr.2-2015 Hundetræning/lydighedsdressur og Riffelskydning

Se LJ Nyt Nr.1-2015 General Forsamling og andre aktiviteter

Klapjagt på Dellgrens Jagtskydeskole den 13.6

Den 13.6 holdt vi klapjagtarrangement på lerduer på Dellgrens Jagtskydeskole i Tølløse.  Ejeren af Jagtskydeskolen, Jesper Dellgren var med hele dagen fra 9.00 til 15.00. Der blev skudt til meget varierede duer og en enkelt ”kanin”. Jesper gav lærerige instruktioner og klapjagtsimuleringerne var meget realistiske og lærerige. Alle skød mindst 200 skud og fik i løbet af dagen ram på flere og flere af de drilske duer.

Alle deltagere hyggede sig enormt og havde en yderst morsom dag, som alle syntes var mere end pengene værd.

Vi påregner at kunne tilbyde et lignende arrangement til næste år.

Per Bollerup

sophienholm-Sophies-Jubi-vinduesplade-fiskeri--001.jpg

sophienholm-Sophies-Jubi-vinduesplade-fiskeri--002.jpg

sophienholm-Sophies-Jubi-vinduesplade-fiskeri--007.jpg

sophienholm-Sophies-Jubi-vinduesplade-fiskeri--008.jpg

sophienholm-Sophies-Jubi-vinduesplade-fiskeri--010.jpg

Pralemorgen 16.5

Den 16.5 kl. 9.00 - 11.00 holdt vi pralemorgen i Domus Felix, Det Gamle Mejeri, i Lejre.

Det var en hyggelig morgen efter jagten. Der var 4 bukke på paraden. Arne L. Andersen leverede 2 bukke og Svend Jensen og Mogens Olsen leverede hver en buk.

buk092011-450px.jpg

Mortens flotte buk – sikkert en medalje buk

Her kommer en beretning fra en heldig - og uheldig jæger:

Åhhhhhhhh... nu missede jeg totalt Pralemorgenen, da der ikke var et øje, da jeg dukkede op kl. 08.45 og ikke havde læst min mail ordentligt og derfor faktisk troede, at det var slut kl. 09.00.

Men I skal da ikke snydes alligevel.... Skudt 16/5-11 kl. 05.01 ved Kirke Hyllinge.

buk1-092011-450px.jpg

Svend og Mogens med deres bukke

Rågeregulering

Lejre Jagtforening holdt rågeregulering i maj og juni. Der var 26 tilmeldte deltagere, og alle kom med på rågeregulering.

raagejagt.jpg

Arne på vej ud i sumpen efter råger.